Home » SEO & SEA Specialist

Opleiding: SEO & SEA Specialist

Bij: Edumia B.V.

 
 

Opleidingsinhoud

SEO

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over SEO, zodat je zelf SEO kunt toepassen voor eigen websites, dan wel websites van derden.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over technische optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites technisch gezien goed kunt laten indexeren door Google.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over het toepassen van zoekwoord-analyse, zodat je de juiste zoekwoorden leert ontdekken voor huidige- en nieuwe content.
  • Je verkrijgt inzicht in hoe je voor zoekmachines geoptimaliseerde content dient te schrijven.
  • Je verkrijgt inzicht in overige tekstuele optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites op alle tekstuele facetten kunt optimaliseren.
  • Je verkrijgt inzicht in link earning en link bait (voorheen linkbuilding), zodat je de posities van belangrijke webpagina's in de organische zoekresultaten structureel kunt verhogen.
  • Je bent op de hoogte van alle belangrijke updates van Google en bent toekomstproof op het gebied van SEO.
  • Na een succesvolle afronding van de opleiding ontvang je een certificaat van deelname.



SEA

  • Je hebt alle kennis om zelf Google Ads-accounts op te zetten en tot in detail goed in te richten om zo tot een succesvolle campagne te komen.
  • Je weet de Google Ads Editor goed te gebruiken en kunt zo een Google Ads-campagne efficiënt managen.
  • Je kunt een doelstelling koppelen aan je Google Ads-activiteiten en met biedmanagement sturen op de ROI.
  • Je weet waar de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing voor bedoeld zijn en wanneer je welke optie het beste kunt inzetten.
  • Je kunt via statistische analyses ontdekken hoe je het rendement van een campagne kunt verhogen.


  • Je kunt direct met concrete verbeterpunten aan de slag gaan om jouw Google Ads-campagnes slimmer in te richten en er meer succes mee te behalen.


Programma
De opleiding bestaat uit 5 dagen van 6 uur. Het programma is een goede mix van praktijk en theorie. De opleiding is opgebouwd uit 2 trainingen: SEO Specialist en Google Ads Certified Professional.

De opleiding ziet er als volgt uit:

Dag 1: SEO - Copywriting

  • Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
  • Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
  • Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
  • Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
  • Link earning en link bait (voorheen linkbuilding):

    [li]Autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.
  • Het verschil tussen interne links en externe links en de waarde van deze links.
  • Hoe verkrijg je kwalitatieve links en waar moet je op letten?
  • Hoe verwerk je deze links in de content van je webpagina?



Dag 2: SEO - Technische optimalisaties en de toekomst

  • Technische optimalisatie mogelijkheden (o.a. robots.txt bestand, laadsnelheid en 404-error pagina).
  • SEO en social media.
  • Video optimalisatie voor SEO.
  • Toekomst van SEO.
  • Bespreken van veelgemaakte fouten.



Dag 3: Google Ads - The basics

  • Hoe werkt Google Ads en wat zijn de kernbegrippen?
  • Hoe pas je AI-gestuurde zoekadvertenties en campagnes slim toe?
  • Je Google Ads-account structureren (via campagnes en advertentiegroepen)
  • Hoe kies je de juiste campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting)?
  • Hoe vind je via zoekwoordenonderzoek de juiste zoektermen en hoe implementeer je die via zoekwoordtypen (met gebruik van AI)?
  • Zo schrijf jij aantrekkelijke advertentieteksten waar je lezer niet omheen kan (en laat je AI jou daarbij helpen).
  • Welke mogelijkheden zijn er voor biedmanagement?
  • Hoe koppel je Google Ads aan Google Analytics 4?
  • Zo maak je conversies meetbaar!
  • Ga aan de slag met de geavanceerde meetoplossingen.



Dag 4: Google Ads op gevorderd niveau

  • Hoe stel je (slimme) geautomatiseerde biedstrategieën in (en hoe gebruik je AI daarbij)?
  • Haal alles uit je campagnes en leer hoe je geavanceerde campagne-instellingen toepast.
  • Hoe zet je advertentiecomponenten slim in om jouw campagne (nog) succesvoller te maken?
  • Hoe spits je advertenties toe op jouw ideale klant (met locatie invoegen, zoekwoorden invoegen of een aftelfunctie)?
  • Hoe kun je de campagneresultaten meten (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores)?
  • Zo evalueer je de resultaten om je campagne verder te verbeteren (o.a. qua zichtbaarheid, websiteverkeer, conversie en rendement).
  • Krijg de beste tips & tricks om campagnes te optimaliseren en er alles uit te halen.



Dag 5: Verder de diepte in

  • Hoe zet je gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties en Google Shopping effectief in?
  • Leer de prestatieplanner te gebruiken om bijvoorbeeld de geschatte prestaties in te zien en de verschillen tussen seizoenen te ontdekken.
  • Ontdek hoe je dankzij de optimalisatiescore (aanbevelingen van Google) nog meer uit campagnes haalt.
  • Beheer je accounts en campagnes efficiënt via één Google Ads-managersaccount.
  • Hoe maak je zo slim mogelijk gebruik van de Google Ads Editor?
  • Leer hoe je efficiënt rapporten creëert met de rapporteditor!
  • Krijg alle voorbereiding die je nodig hebt om het Google Ads-examen goed in te gaan.
  • Leg het Google Ads Search-examen af.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze opleiding geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis
Voorkennis van SEO en/of SEA (Google Ads) is niet noodzakelijk.

Opleidingsduur

5 dag

Kosten

De kosten bedragen EUR 3125 excl. btw

Plaatsen / leslocaties

Rosmalen,Utrecht

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Een sterke online aanwezigheid in zoekmachines via SEO en SEA is cruciaal voor iedere organisatie. SEO verbetert de organische vindbaarheid van je website, waardoor je op de lange termijn meer relevante bezoekers aantrekt. Daarnaast biedt SEA directe zichtbaarheid in zoekresultaten door betaalde advertenties, wat op korte termijn veel verkeer naar je site kan leiden. Door beide strategieën te combineren, vergroot je je online aanwezigheid, verbeter je je zoekmachineprestaties en maximaliseer je zowel je korte- als langetermijnresultaten.

Tijdens de opleiding SEO & SEA Specialist leer je de ins en outs van zoekmachineoptimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA). Je ontdekt hoe je de zichtbaarheid van je website kunt verbeteren, meer relevante bezoekers kunt aantrekken en je conversieratio kunt verhogen. We duiken in essentiële technieken zoals zoekwoordonderzoek, copywriting, technische SEO en effectieve advertentiecampagnes op Google Ads.

De opleiding biedt een combinatie van theorie en praktijk, waarbij je direct aan de slag gaat met je eigen praktijk. We delen de nieuwste trends en best practices, zodat je altijd voorop blijft in de snel veranderende wereld van online marketing. Daarnaast bereiden we je voor op een officiële Google-certificering, waarmee je je expertise kunt bewijzen en je carrière een boost kunt geven.

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
Ad261 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2025 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren