Home » Google Ads Gevorderd

Opleiding: Google Ads Gevorderd

Bij: Edumia B.V.

 
 

Opleidingsinhoud

  • Je hebt alle kennis om zelf Google Ads-accounts op te zetten en tot in detail goed in te richten om zo tot een succesvolle campagne te komen.
  • Je weet de Google Ads Editor goed te gebruiken en kunt zo een Google Ads-campagne efficiënt managen.
  • Je kunt een doelstelling koppelen aan je Google Ads-activiteiten en met biedmanagement sturen op de ROI.
  • Je weet waar de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing voor bedoeld zijn en wanneer je welke optie het beste kunt inzetten.
  • Je kunt via statistische analyses ontdekken hoe je het rendement van een campagne kunt verhogen.


  • Je kunt direct met concrete verbeterpunten aan de slag gaan om jouw Google Ads-campagnes slimmer in te richten en er meer succes mee te behalen.


Programma
De training bestaat uit 2 dagen van 6 uur. Het programma is een goede mix van praktijk en theorie. Je doet veel theoretische inzichten op en gaat die in de praktijk toepassen. Ook op je eigen Google Ads-account.

De training ziet er als volgt uit:

Dag 1: Google Ads op gevorderd niveau
Op dag 1 duik je een stuk dieper in alle mogelijkheden met Google Ads.

  • Hoe stel je (slimme) geautomatiseerde biedstrategieën in (en hoe gebruik je AI daarbij)?
  • Haal alles uit je campagnes en leer hoe je geavanceerde campagne-instellingen toepast.
  • Hoe zet je advertentiecomponenten slim in om jouw campagne (nog) succesvoller te maken?
  • Hoe spits je advertenties toe op jouw ideale klant (met locatie invoegen, zoekwoorden invoegen of een aftelfunctie)?
  • Hoe kun je de campagneresultaten meten (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores)?
  • Zo evalueer je de resultaten om je campagne verder te verbeteren (o.a. qua zichtbaarheid, websiteverkeer, conversie en rendement).
  • Krijg de beste tips & tricks om campagnes te optimaliseren en er alles uit te halen.



Dag 2: verder de diepte in
Bij dag 2 leer je nog meer extra functionaliteiten kennen. Zo ontpop je je tot een specialist die echt alles uit Google Ads haalt.

  • Hoe zet je gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties en Google Shopping effectief in?
  • Leer de prestatieplanner te gebruiken om bijvoorbeeld de geschatte prestaties in te zien en de verschillen tussen seizoenen te ontdekken.
  • Ontdek hoe je dankzij de optimalisatiescore (aanbevelingen van Google) nog meer uit campagnes haalt.
  • Beheer je accounts en campagnes efficiënt via één Google Ads-managersaccount.
  • Hoe maak je zo slim mogelijk gebruik van de Google Ads Editor?
  • Leer hoe je efficiënt rapporten creëert met de rapporteditor!
  • Krijg alle voorbereiding die je nodig hebt om het Google Ads-examen goed in te gaan.
  • Leg het Google Ads Search-examen af.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis
Voorkennis van Google Ads is noodzakelijk. Check de Google Ads Basis training om na te gaan of jij over de gewenste voorkennis beschikt.

Opleidingsduur

2 dag

Kosten

De kosten bedragen EUR 1325 excl. btw

Plaatsen / leslocaties

Rosmalen,Utrecht

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Google Ads, dé tool om de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website te vergroten en online klanten te bereiken. Hoe zet je deze tool effectief in en maak je ook jouw online campagnes rendementsvol?

In de Google Ads Gevorderd training verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Ads. Meer geavanceerde facetten als advertentiemogelijkheden, sturen op ROI en remarketing passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Ads account tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren.

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
E5919 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2025 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren