Home » Google Specialist

Opleiding: Google Specialist

Bij: Edumia B.V.

 
 

Opleidingsinhoud

Google Analytics

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics 4, zodat je zelf accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten volgens de geldende privacyrichtlijnen (AVG).
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over geavanceerde tracking technologieën (o.a. cross domain- en e-commerce tracking en de telmethode van belangrijke gebeurtenissen aanpassen), zodat je ieder Google Analytics 4 account kunt voorzien van de voor dat account meest geschikte tracking implementatie.

  • Je kunt belangrijke online marketing activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
  • Je kunt de belangrijke KPI's van je website inzichtelijk maken en interpreteren via conversies en trechters.
  • Je kunt zelf geavanceerde rapporten (verkenningen) opstellen die de wensen van jou en/of een organisatie bevatten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van een website kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het officiële Google Analytics examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de opleiding het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.

  • De opleiding wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de opleiding met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.



Google Ads

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Ads, zodat je zelf Google Ads accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je verkrijg inzicht in het gebruik van de Google Ads Editor, zodat je de Google Ads campagne op een efficiënte wijze leert managen.
  • Je kunt de belangrijke Google Ads activiteiten onderbrengen in een doelstelling en met biedmanagement sturen op de ROI.
  • Je verkrijgt inzicht in wanneer je op welk moment de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing kunt inzetten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de Google Ads campagne kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het Google Ads Fundamentals- en Search examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de opleiding het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.
  • De opleiding wordt gebaseerd op het eigen Google Ads account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de opleiding met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.



SEO

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over SEO, zodat je zelf SEO kunt toepassen voor eigen websites, dan wel websites van derden.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over technische optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites technisch gezien goed kunt laten indexeren door Google.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over het toepassen van zoekwoord-analyse, zodat je de juiste zoekwoorden leert ontdekken voor huidige- en nieuwe content.
  • Je verkrijgt inzicht in hoe je voor zoekmachines geoptimaliseerde content dient te schrijven.
  • Je verkrijgt inzicht in overige tekstuele optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites op alle tekstuele facetten kunt optimaliseren.
  • Je verkrijgt inzicht in link earning en link bait (voorheen linkbuilding), zodat je de posities van belangrijke webpagina's in de organische zoekresultaten structureel kunt verhogen.
  • Je bent op de hoogte van alle belangrijke updates van Google en bent toekomstproof op het gebied van SEO.
  • Na een succesvolle afronding van de opleiding ontvang je een certificaat van deelname.


Programma
Google Analytics - Dag 1

  • Introductie Google Analytics 4 en uitleg kernbegrippen.
  • Google Analytics UA-versie vs. nieuwe GA4-versie.
  • Werking van Google Analytics 4 dataverzamelingen.
  • Privacyrichtlijnen in Google Analytics 4 (AVG).
  • Account structureren.
  • Interface en data interpretatie.
  • Vergelijkingen instellen en gebruiken.
  • Rapporten personaliseren.
  • Basis inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):

    [li]IP-adressen uitsluiten.
  • Google-signalen activeren.
  • Belangrijke gebeurtenissen meetbaar maken.



Google Analytics - Dag 2

  • Geavanceerde inrichting (o.a. aangepaste definities en gegevens importeren).
  • Cross domain tracking.
  • User ID tracking.
  • Gebeurtenissen meetbaar maken via Google Tag Manager.
  • Campagneverkeer meetbaar maken en analyseren (o.a. van Google Ads, Facebook en LinkedIn).
  • Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
  • Multi-channel conversie metingen.
  • E-commerce tracking.
  • Geavanceerde analysetechnieken toepassen.
  • Aangepaste rapporten opstellen.
  • Belangrijkste gevorderdenrapporten analyseren.



Google Analytics - Dag 3

  • App tracking.
  • Google Analytics API / Measurement protocol.
  • Instellen van aangepaste meldingen.
  • Experimenten maken (koppeling met Google Optimize).
  • Dashboards samenstellen (koppeling met Google Data Studio).
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het officiële Google Analytics examen.



Google Ads - Dag 1

  • Introductie Google Ads en uitleg kernbegrippen.
  • Account structureren (via campagnes en advertentiegroepen).
  • Campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting).
  • Zoekwoordonderzoek en implementatie via zoekwoordtypen.
  • Advertentieteksten opstellen.
  • Biedmanagement (basis).
  • Conversies meetbaar maken.
  • Koppeling met Google Analytics.



Google Ads - Dag 2

  • Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
  • Biedmanagement op basis van doelstelling (sturen op ROI).
  • Advertentiemogelijkheden (o.a. advertentie-extensies en -aanpassers).
  • Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores).
  • Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.



Google Ads - Dag 3

  • Gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties, Shopping en Performance Max).
  • Inzetten van remarketing in het Display Netwerk.
  • Inzetten van zoekdoelgroepen.
  • Optimalisatiescore (aanbevelingen van Google).
  • Tools voor campagneplanning (prestatie- en zoekwoordplanner).
  • Google Ads-manager account.
  • Gebruik van Google Ads Editor.
  • Rapporten creëren via de rapporteditor.
  • Conversie-attributie voor het Zoeknetwerk.
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het Google Ads Search examen.



SEO - Dag 1

  • Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
  • Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
  • Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
  • Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
  • Link earning en link bait (voorheen linkbuilding): autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.


[li]Het verschil tussen interne links en externe links en de wa

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze opleiding geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis
Voorkennis van Google Analytics 4, Google Ads en/of SEO is niet noodzakelijk.

Opleidingsduur

8 dag

Kosten

De kosten bedragen EUR 4825 excl. btw

Plaatsen / leslocaties

Rosmalen,Utrecht

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Na het volgen van de Google Specialist opleiding ben je volwaardig 'Google specialist' en kun je onder andere via Google Analytics 4 website statistieken meetbaar maken en interpreteren, gericht adverteren via Google Ads en via SEO je website beter vindbaar en zichtbaar maken binnen de organische zoekresultaten van Google.

Bovendien leg je het officiële Google Analytics 4- én Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over wereldwijd erkende en veelgevraagde certificeringen.

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
E6Dc6 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2025 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren