Home » HBO Marketingcommunicatie en Reclame

Opleiding: HBO Marketingcommunicatie en Reclame

Bij: NCOI Opleidingen

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Maximaal 20 deelnemers

Kosten

4090 euro
Prijs is excl. eventuele BTW en overige bijkomende kosten zoals examens, materiaal, arrangementskosten etc.

Bijzonderheden

Alle modules worden afgerond met praktijkgerichte opdrachten. Heeft u voor alle onderdelen een voldoende beoordeling behaald, dan ontvangt u het NCOI-diploma 'HBO Marketingcommunicatie en Reclame' van Hogeschool NCOI.

Plaatsen / leslocaties

Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht, Zwolle

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Dit unieke en zeer praktijkgerichte programma HBO Marketingcommunicatie en Reclame biedt u alles wat u nodig heeft om u in dit boeiende vakgebied verder te ontwikkelen. In 2 fases verbreedt u uw kennis over marketing en marketingcommunicatie en gaat u creatief aan de slag met reclames. De opleiding wordt verzorgd door docenten en professionals uit de reclamewereld. Dat is beslist leerzaam. Heeft u uw diploma behaald? Dan kunt u dit mogelijk deels als vrijstelling inbrengen in de volledige NVAO-geaccrediteerde HBO Bachelor Communicatie.



De opleiding is opgebouwd uit 2 fases:

Fase 1: Marketingcommunicatie


De 1e fase bestaat uit 3 modules waarin aandacht is voor de volgende onderwerpen:

Marketingcommunicatie


(6 bijeenkomsten)
  • Marketing en communicatie[li]Marketingcommunicatiedoelgroepen[li]Communicatiedoelstellingen[li]Merkenbeleid en -strategie[li]Reclame- en mediaplanning[li]Reclameonderzoek[li]Pr en sponsoren[li]Online marketingcommunicatie[li]Van online naar offline[li]Trends in digitale media


Corporate communicatie


(6 bijeenkomsten)
  • Visie, missie en doelen[li]Identiteit, imago en reputatie[li]Reputatiemanagement[li]Geļntegreerde communicatie[li]Corporate branding[li]Maatschappelijk verantwoord ondernemen[li]Communicatie-ethiek[li]Strategische bedrijfscommunicatie[li]Omgaan met (online) media


Marketingmanagement


(6 bijeenkomsten)
  • Moderne marketing in organisaties[li]Behoefte en gedrag van afnemers[li]Marktonderzoek[li]Marktsegmentatie, positionering en branding[li]Aanbod, assortiment en marketing[li]Prijsaspecten en marketingstrategie[li]Verkoopkanalen en distributie[li]Marketingcommunicatie en moderne media[li]Marketingstrategie[li]Internationaal marketingbeleid


Fase 2: Creatieve communicatie en reclame


De 2e fase bestaat uit 3 modules waarin aandacht is voor de volgende onderwerpen:

Creativiteit in communicatie


(6 bijeenkomsten)
  • Basisvaardigheden creatief denken[li]Het aanjagen van creativiteit[li]Verbeeldingskracht ontwikkelen[li]Creativiteit en innovatie[li]Praktische technieken en oefeningen[li]Prikkelen van zintuigen, onder andere met visualisatie en het gebruik van audio[li]Best practices


Briefing en beoordeling van concepten


(6 bijeenkomsten)
  • Het vertrekpunt van een briefing[li]Marketing-, communicatie- en inhoudsbriefing[li]Het inkaderen van de opdracht[li]IJkpunten voor een goede briefing[li]Hoe beoordeelt u of de briefing begrepen is?[li]Beoordelen van concepten[li]Wat maakt een concept goed?[li]Eigen voorkeur versus de communicatiedoelgroep. Hoe beoordeelt u?[li]Praktijkopdracht: het opstellen van een briefing[li]Praktijkopdracht: het beoordelen van een briefing


Conceptontwikkeling


(6 bijeenkomsten)
  • Inzicht in de communicatiedoelstelling[li]Het vaststellen van het vertrekpunt, onder andere de identiteit, het imago en de visuele presentatie[li]Behoeften van de opdrachtgever in kaart brengen[li]Communicatiestrategie en -propositie[li]Het out-of-the-boxdenken[li]Ideevorming[li]Van idee naar concept[li]De rol van copywriter en artdirector binnen het concept[li]Presenteren van het concept




In het praktijkprogramma legt u uw praktijkervaringen vast in een portfolio als digitale werkmap. Zo bent u nog actiever bezig met de koppeling van uw opleiding naar de praktijk. Door het volgen van het praktijkprogramma blijft u bovendien parallel lopen met het HBO Bachelorprogramma. Het levert u tijdwinst op, als u later wilt doorstuderen naar een HBO Bachelor. Indien u tijdens de opleiding uw praktijkervaringen gestructureerd wilt vastleggen en de mogelijkheid wilt openhouden om later eenvoudig door te stromen naar een Bachelor, adviseren wij u om het praktijkprogramma te volgen. Zie Hogeschool NCOI voor meer informatie.

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
1d020 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2018 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren