Home » HBO Online Communicatie en Social Media

Opleiding: HBO Online Communicatie en Social Media

Bij: NCOI Opleidingen

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Maximaal 20 deelnemers

Kosten

2290 euro
Prijs is excl. eventuele BTW en overige bijkomende kosten zoals examens, materiaal, arrangementskosten etc.

Bijzonderheden

U rondt de modules af met een praktijkgerichte opdracht. Indien u de opdrachten van alle modules met een voldoende afsluit, ontvangt u het hooggewaardeerde NCOI-diploma 'HBO Online Communicatie en Social Media'.

Plaatsen / leslocaties

Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht, Zwolle

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Het vakgebied online communicatie, online marketing en social media maakt een zeer snelle ontwikkeling door. Het is voor iedere organisatie op dit moment essentieel om kwaliteiten op deze gebieden in huis te hebben. Wanneer u werkelijk een stap wilt maken in dit boeiende vakgebied, dan is deze opleiding een uitstekende keuze. U legt met deze opleiding een prima fundament voor uw verdere carrière in een belangrijke communicatiefunctie. Ook legt u een basis voor een zeer praktijkgerichte ontwikkeling in dit vakgebied. Het diploma van dit programma kan eventueel vrijstelling opleveren binnen de Bachelor Communicatie en de specialisatie Multimedia design van verschillende HBO Bachelors van Hogeschool NCOI.



De opleiding bestaat uit 3 modules waarin aandacht is voor de volgende onderwerpen:

Webdesign


(6 bijeenkomsten)
  • Uitgangspunten webdesign[li]Doelstellingen en doelgroep van de website[li]Concept, storyboard en flowchart[li]Interaction design en usability[li]Gebruik van contentmanagementsystemen[li]De website ontwikkelen en SEO[li]Webstandaarden[li]Het vormgeven van de website[li]Ontwerpaspecten van de website[li]Adobe Photoshop en Illustrator[li]HTML5[li]Stylesheets (CSS) en templates[li]Interactieve interfaces[li]Praktijkopdrachten


Online marketing


(6 bijeenkomsten)
  • Relatie online en offline marketing[li]Online marketing: strategie en toepassingen[li]Interactie met de doelgroep[li]Online adverteren en internetcampagnes[li]Zoeken en gevonden worden[li]Zoekmachinemarketing (SEO)[li]Zoekwoordstrategieën[li]E-mailcampagnes, sms- en RSS-marketing[li]Viral marketing[li]Affiliate marketing[li]Marketing en social media[li]Mobiele marketing[li]Webanalytics[li]Online marketingplan


Mobile en social media


(6 bijeenkomsten)
  • Trends en ontwikkelingen in social media en mobile[li]Marketing van producten en diensten via social media[li]Social media monitoring tools[li]Twitter, Facebook, LinkedIn,YouTube, Instagram en Pinerest[li]Activeren social-mediaomgeving[li]Pr en reputatiemanagement via social media (webcare)[li]Social media en mobile marketing[li]Mobile campagnes[li]Responsive websites




In het praktijkprogramma legt u uw praktijkervaringen vast in een portfolio als digitale werkmap. Zo bent u nog actiever bezig met de koppeling van uw opleiding naar de praktijk. Door het volgen van het praktijkprogramma blijft u bovendien parallel lopen met het HBO Bachelorprogramma. Het levert u tijdwinst op, als u later wilt doorstuderen naar een HBO Bachelor. Indien u tijdens de opleiding uw praktijkervaringen gestructureerd wilt vastleggen en de mogelijkheid wilt openhouden om later eenvoudig door te stromen naar een Bachelor, adviseren wij u om het praktijkprogramma te volgen. Zie Hogeschool NCOI voor meer informatie.

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
4fC43 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2018 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren