Home » SecretariŽle Dienstverlening -Directiesecretaresse / Managementassistent (Praktijkopleiding Associatie - Den Haag)

Opleiding: SecretariŽle Dienstverlening -Directiesecretaresse / Managementassistent (Praktijkopleiding Associatie - Den Haag)

Bij: Kronenburgh Business College

 

Kronenburgh Business College

Lange Houtstraat 7
2511 CV DEN HAAG
 

Opleidingsinhoud

Het collegeprogramma
Basiskennis boekhouden BKB (alleen voor
Managementassistent);
Correspondentie NL / Notuleren;
Secretariaatspraktijk;
Engels;
Communicatie en Management.

Optioneel:
Computervaardigheden Office (Word, Excel,
Powerpoint, Outlook);

Basiskennis Boekhouden BKB
(Alleen voor Managementassistent)
Met het Associatiediploma Basiskennis Boekhouden (BKBģ)/Elementair Boekhouden hebt u kennis op bedrijfsfinancieel vlak en staat u altijd sterker.
U kunt uw eigen vermogen berekenen en journaalposten maken van de belangrijkste financiŽle feiten. U schrikt niet van een kolommenbalans of een voorraadboek. U kunt een grootboekrekening openen, bijwerken en afsluiten en u weet hoe een verkoopfactuur eruit ziet.

Zakelijke correspondentie + Notuleren
Een uitnodiging of zakelijke e-mail schrijven? Dat vereist specifieke vaardigheden en een goede kennis van de Nederlandse taal. U schrijft verschillende soorten brieven en weet wat de formele kenmerken zijn. Grammatica en spellingsregels past u correct toe. Ook hanteert u zonder twijfel de juiste stijl en toon. Kortom u heeft alle benodigde kennis is huis om goedlopende teksten te schrijven en u werkt aan uw gespreks-, presentatie-, lees en luistertechnieken. De social media vragen weer een heel andere schrijfstijl.

Een vergadering correct samenvatten vraagt om specifieke vaardigheden: grammaticaal foutloos schrijven, hoofd- en bijzaken scheiden en opmerkingen objectief samenvatten. Na het volgen van deze module weet u hoe u kort en zakelijk de inhoud van een vergadering formuleert.

Secretariaatspraktijk I
De drie belangrijkste thema's in deze module zijn:
Agendabeheer en ondersteuning van de manager
Organisatie van bijeenkomsten en evenementen
Organisatie van (internationale) reizen.

Engels
In een secretariŽle functie is kennis van de Engelse taal noodzakelijk. Een telefoongesprek of een e-mail schrijven, de kans dat u te maken krijgt met de Engelse taal is groot. Als directiesecretaresse of management assistent wordt daarom van u verwacht dat uw Engelse mondelinge en schriftelijke vaardigheden op een gedegen niveau zijn. Tijdens deze module volgt u een examentraining voor het tentamen lezen, luisteren, spreken (monoloog en dialoog) en schijven op taalniveau B1.

Communicatie en Management
Met kennis van pr & marketing, management & organisatie en evenementenorganisatie geeft u uw carriŤre een boost. U voert niet alleen activiteiten uit op deze gebieden, u past ook de verschillende vormen van schriftelijke en mondelinge communicatie probleemloos toe.

Optioneel
Computervaardigheden
Tijdens deze modules behandelen we de basics van de office suite: Word, Excel en Powerpoint, maar ook Outlook.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Wij verzorgen de opleiding op MBO4 niveau / havo

Opleidingsduur

1 jaar

Kosten

De werkgever kan de studiekosten als zakelijke kosten (Opleidingskosten personeel) opvoeren bij de belastingdienst.

U kunt zelf de opleidingsinvestering (collegegeld, literatuur) met een drempel van € 250,- tot maximaal € 15.000,- per jaar via de inkomstenbelasting verrekenen.

Directiesecretaresse Associatie
Zakelijke Correspondentie NL / notuleren € 500,-
Secretariaatspraktijk € 500,-
Engels € 500,-
Communicatie en Management € 500,-
Totaal Directiesecretaresse € 2.000,-

Managementassistent Associatie
Totaal Directiesecretaresse € 2.000,-
Basiskennis Boekhouden BKB € 500,-
Totaal Managementassistent € 2.500,-

Optioneel
Computervaardigheden € 500,-

Geen inschrijfkosten;
Geen btw op collegegeld;
Geen arrangementskosten.

Studiemateriaal:
1e leerjaar € 600,-

Kijk bij Studystore (kies Kronenburgh MBO voor de actuele kosten). Het is mogelijk dat aanvullende materiaalkosten in rekening worden gebracht.

U brengt zelf een laptop (wifi-internet) mee naar de werkcolleges. Wij werken met de Office suite.

Aanbevolen optionele externe examens:
Kijk bij Associatie voor de actuele kosten.

Bijzonderheden

Wat maakt deze opleiding zo interessant?
Associatie Diplomalijn Directiesecretaresse of
Managementassistent in 7 maanden;
Upgrade tot MBO3 Secretaresse of MBO4
directiesecretaresse mogelijk;
Goede balans theorie en praktijk: direct toepassen op
het werk;
Gemotiveerde medestudenten en docenten uit de
praktijk;
Middag- en avondcolleges: werkgever en werknemer
investeren samen;
Opgeleid bij Kronenburgh, dan maakt u het verschil !

Kortom alle voordelen van particulier deeltijdonderwijs: een degelijke brede opleiding.
Middag-avond-studievariant: 13.30-20.50 uur

Collegedagen: op dinsdag; (ook 4 keer op donderdag).

Tussentijdse instroom: U kunt instromen op elk moment dat er een nieuwe module start. Tussentijdse instroom is dus mogelijk.


Huiswerk: als richtlijn hanteren wij dat voor elk college-uur ook een uur huiswerk staat. Dit verschilt natuurlijk per student. Dit staat nog los van de studietijd ter voorbereiding op het tentamen. Daarnaast werkt u aan de BPV / stageopdrachten.

Examinering
U kunt deelnemen aan de Kronenburgh tentamens als examentraining. Dit certificaat geeft vrijstelling binnen onze opleiding Directiesecretaresse MBO4.

U doet online examen bij Nederlandse Associatie voor Praktijkexamens. U verzorgt zelf de aanmelding voor dit examen. Voor de modules Engels en Computervaardigheden neemt de Associatie zelf geen examens af, maar volstaat het Kronenburgh tentamen en levert u het Kronenburgh certificaat in bij de Associatie voor praktijkexamens.
De optionele module Basiskennis Boekhouden BKB is alleen nodig voor het Praktijkdiploma Managementassistent.

Vervolgopleiding
MBO4 Directiesecretaresse deeltijd BBL

HBO Personeel en arbeid, Toerisme, Facilitair Management, International Business Language, Communicatie, Journalistiek, (International) Office Management - Officemanager Associate Degree (2-jarige opleiding).

Plaatsen / leslocaties

Den Haag

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Een goede directiesecretaresse / managementassistent hoort alles, ziet alles, weet alles en regelt alles. U bent de spil van de organisatie en heeft dan ook een scala aan taken. Zo voert u correspondentie, notuleert u bij vergaderingen, handelt u telefoongesprekken af, verzorgt u de post, onderhoudt u in- en externe contacten. Als directiesecretaresse / managementassistent ondersteunt u de directeur of manager bij de planning en organisatie van de activiteiten zoals besprekingen, vergaderingen, conferenties en andere zakelijke bijeenkomsten. U kunt steeds meer inhoudelijk werk naar u toe trekken.

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
63Aa7 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2018 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren