Home » Commercieel schrijven

Opleiding: Commercieel schrijven

Bij: Learnit

Inhoud van de cursus



Met je teksten wil je je lezers aanzetten tot actie, maar hoe doe je dat eigenlijk? Commercieel of wervend schrijven is namelijk méér dan het opstellen van een vlot verhaal zonder type- en spelfouten. Je wilt mensen interesseren met je tekst, zonder dat ze direct door hebben dat het om een verkooptekst gaat. Het is daarom belangrijk om kennis te hebben van de markt, het product én de doelgroep. Een commercieel schrijver is op de hoogte van deze factoren en kan zijn of haar schrijfstijl hierop aanpassen.



In de training Commercieel schrijven ga je aan de slag met opdrachten waar je momenteel aan werkt, of met teksten die je in het verleden al heeft geschreven. De training zal zoveel mogelijk toegespitst worden op je eigen praktijksituatie.
Ook krijg je nieuwe opdrachten, zodat verschillende benaderingen kunnen worden besproken en vergeleken. Na het volgen van de training kun je je lezer niet alleen bereiken, maar ook prikkelen en overtuigen.



Onderwerpen


  • De vier fasen in het schrijfproces: voorbereiden, creëren, schaven en het eindproduct
  • Uw doelgroep kennen en je 'tone of voice' daarop afstemmen
  • Correct taalgebruik hanteren
  • Stilistische valkuilen voorkomen
  • Schrijven met optimaal effect
  • Diverse tekstsoorten onderscheiden
  • Teksten schrijven aan de hand van de vier P's: 'promise', 'picture', 'proof' en 'push'





Lesmethodiek



In de training wisselen we af tussen experimenteren met teksten en technieken, reflecteren en theorie verkennen. Hiermee sluit het trainingsprogramma goed aan op alle type deelnemers. Er zit veel actie in de training, zodat u daadwerkelijk ervaart wat het effect is van de manier waarop je schrijft. Dit maakt de herkenning van succes mogelijk. Daarnaast benadrukken we dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen groeiproces en hier het eigenaarschap over moet nemen. In onze training nodigen wij je uit om continue te reflecteren en verbanden te leggen met de praktijk. Ons streven is het inzicht te vergroten en je zélf de vertaalslag te laten maken.



Doelgroep



Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die meer kennis willen opdoen over hun doelgroep, teksten vernieuwender, frisser en overtuigender willen maken, en/of deelnemers die regelmatig commerciële teksten schrijven en hun stijl, werkwijze en doeltreffendheid willen verbeteren.



Voorkennis



Er is geen voorkennis vereist voor deze training.



Maatwerk



De cursusomschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.

Duur van de cursus

2 dagen

Kosten van de cursus

900 Euro
inclusief koffie/thee en lunch

Plaatsen / leslocaties

Alkmaar, Den Bosch, Tilburg, Heerenveen, Groningen, Eindhoven, Arnhem, Zwolle, Maastricht, Enschede, Breda, Amersfoort, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag

Algemene informatie over de cursus

Met je teksten wil je je lezers overtuigen en aanzetten tot actie. Na het volgen van deze training kun je je lezer niet alleen bereiken, maar ook prikkelen en overtuigen!

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
Bb746 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2017 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren