Home » Feedback geven en ontvangen

Opleiding: Feedback geven en ontvangen

Bij: Learnit

Inhoud van de cursus



Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend werken en wordt om die of andere redenen nogal eens vermeden. Dat heeft tot gevolg dat een belangrijk instrument om medewerkers en/of elkaar aan te sturen deels onbenut blijft. Maar wanneer de boodschap goed wordt overgebracht, kan een terugkoppeling op het gedrag juist aanzetten tot verandering en groei.



In de training Feedback geven en ontvangen leer je constructief feedback te geven (n ontvangen!), waardoor ongewenst gedrag bijgestuurd wordt en de samenwerking meer gestimuleerd wordt. Met de juiste technieken kun je ervoor zorgen dat werknemers extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven te staan voor het ontvangen en geven van feedback. Na de training ben je in staat om een open (en daarmee constructieve) communicatiesfeer te creren in je werkomgeving.



Onderwerpen



Tijdens de training kunnen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod komen:

  • Communicatieprocessen in kaart brengen
  • Op een juiste manier feedback geven en ontvangen
  • Resultaatgerichte vraagtechnieken toepassen
  • Onderscheid in non-verbaal, paralinguaal en verbaal gedrag
  • Confronterende gesprekstechnieken
  • Zelfreflectie stimuleren
  • Anderen stimuleren feedback te geven
  • Omgaan met eigen emoties en gedachten (middels RET)
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Doelgericht communiceren
  • Omgaan met kritiek
  • Omgaan met lastige situaties en emoties
  • Rust bewaren tijdens een gesprek
  • Conclusies trekken en afspraken maken





Resultaten



Na de training:

  • weet je hoe je constructief feedback kunt geven
  • heb je zelf ervaren wat voor invloed de manier van feedback communiceren heeft
  • heb je geleerd hoe je feedback kunt vragen en ontvangen
  • weet je het verschil tussen feedback, kritiek en advies geven
  • heb je handvatten om in te spelen op emoties en spanningen





Doelgroep



Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die willen leren omgaan met het ontvangen/krijgen van feedback, een open(er) communicatiesfeer willen creren binnen hun organisatie, hun medewerkers regelmatig moeten bijsturen in hun gedrag en/of medewerkers meer willen motiveren in hun werk.



Werkwijze


  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
  • Bij open inschrijvingen zorgen we voor de benodigde faciliteiten, zoals een comfortabele ruimte en koffie-, thee- en lunchvoorzieningen.

Duur van de cursus

2 dagen

Kosten van de cursus

950 Euro
inclusief koffie, thee en lunchvoorzieningen

Plaatsen / leslocaties

Alkmaar, Den Bosch, Tilburg, Heerenveen, Groningen, Eindhoven, Arnhem, Zwolle, Maastricht, Enschede, Breda, Amersfoort, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag

Algemene informatie over de cursus

Goed bedoelde feedback kan leiden tot tot gekwetste of beledigde reacties. Jammer, want feedback is erg nuttig: je kunt ongewenst gedrag bijsturen en het stimuleert een goede samenwerking. Leer op de juiste manier feedback geven en voorkom gekwetste collega's!

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
D96c0 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
Copyright 2009-2018 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren