Home » Feedback geven

Opleiding: Feedback geven

Bij: Learnit

Inhoud van de cursus



Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend werken en wordt om die of andere redenen nogal eens vermeden. Dat heeft tot gevolg dat een belangrijk instrument om medewerkers en/of elkaar aan te sturen deels onbenut blijft. Maar wanneer de boodschap goed wordt overgebracht, kan een terugkoppeling op het gedrag juist aanzetten tot verandering en groei.



In de training Feedback geven leer je constructief feedback te geven, waardoor ongewenst gedrag bijgestuurd wordt en de samenwerking meer gestimuleerd wordt. Met de juiste technieken kun je ervoor zorgen dat werknemers extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven te staan voor het ontvangen en geven van feedback. Na de training ben je in staat om een open (en daarmee constructieve) communicatiesfeer te creëren in je werkomgeving.



Onderwerpen


  • Communicatieprocessen in kaart brengen
  • Op een juiste manier feedback geven en ontvangen
  • Resultaatgerichte vraagtechnieken toepassen
  • Onderscheid in non-verbaal, paralinguaal en verbaal gedrag
  • Confronterende gesprekstechnieken
  • Zelfreflectie stimuleren
  • Anderen stimuleren feedback te geven
  • Omgaan met eigen emoties en gedachten (middels RET)
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Doelgericht communiceren
  • Omgaan met kritiek
  • Omgaan met lastige situaties en emoties
  • Rust bewaren tijdens een gesprek
  • Conclusies trekken en afspraken maken





Lesmethodiek



In de training wisselen we af tussen concreet ervaren, experimenteren met gedrag en technieken, reflecteren en theorie verkennen. Hiermee sluit het trainingsprogramma goed aan op alle type deelnemers. Er zit veel actie in de training, zodat je daadwerkelijk ervaart wat het effect is van nieuw gedrag. Dit maakt de herkenning van succes mogelijk. Daarnaast benadrukken we dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen groeiproces en hier het eigenaarschap over moet nemen. In onze training nodigen wij je uit om continue te reflecteren en verbanden te leggen met de praktijk. Ons streven is het inzicht te vergroten en je zélf de vertaalslag te laten maken. Dit zal de kans op werkelijke gedragsverandering vergroten.



Doelgroep



Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die hun medewerkers regelmatig moeten bijsturen in hun gedrag, willen leren omgaan met het ontvangen/krijgen van feedback, medewerkers meer willen motiveren in hun werk en/of een open(er) communicatiesfeer willen creëren binnen hun organisatie.



Voorkennis



Er is geen voorkennis vereist voor deze training.



Maatwerk



De cursusomschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geďnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.

Duur van de cursus

2 dagen

Kosten van de cursus

900 Euro
inclusief koffie/thee en lunch

Plaatsen / leslocaties

Alkmaar, Den Bosch, Tilburg, Heerenveen, Groningen, Eindhoven, Arnhem, Zwolle, Maastricht, Enschede, Breda, Amersfoort, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag

Algemene informatie over de cursus

Goed bedoelde feedback kan leiden tot tot gekwetste of beledigde reacties. Jammer, want feedback is erg nuttig: je kunt ongewenst gedrag bijsturen en het stimuleert een goede samenwerking. Leer op de juiste manier feedback geven en voorkom gekwetste collega's!

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
0bE82 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2017 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren