Home » Leefstijl

Opleiding: Leefstijl

Bij: IMAG BV

Inhoud van de cursus

In de training komen o.a. de volgende onderwerpen aan de orde:
Caloriebehoefte
Energie in voedingsmiddelen en afvallen
Dagelijkse energie verbruik en gezond gewicht
Een gezond dieet
Feiten en tips over bewegen
Tien Tips voor gezond bewegen
Sporten en blessures
Weet hoe en wat je moet bewegen
Hoeveel water moet je nou drinken
Alcohol en afvallen
Ander drinken en afvallen
De balansdag
Bloedsuikerspiegel en afvallen
Slechte slaper: slechte chauffeur
Zittips
Alcohol in het verkeer
Wat voor invloed heeft alcohol op je hart- en bloedvaten?
Gecombineerd gebruik met medicijnen
Nadelen van roken

Waarde nascholing:
7 uur

In Company training:
Omdat elke bedrijf specifieke omstandigheden kent, verzorgen wij deze training op uw locatie. Dit kan al vanaf zes deelnemers. De in-company training gaat uitvoerig in op de situatie in uw bedrijf. De uiteindelijk inhoud van de training wordt samen met de opdrachtgever bepaald.

Duur van de cursus

Waarde nascholing: 7 uur

Kosten van de cursus

Op basis van offerte na intakegesprek

Plaatsen / leslocaties

In Company

Algemene informatie over de cursus

Op een gezonde manier leven is voor iedereen belangrijk. Gezond leven betekent o.a. je lekkerder voelen, makkelijker bewegen, veel energie hebben. Voor een werknemer in het transport, is dit extra belangrijk: een gezonde leefstijl zorgt ervoor dat je het werk beter kunt doen en ook nog eens langer vol kunt houden.

Lange werktijden, hoge werkdruk en soms zware lichamelijke werkzaamheden kost veel energie! Handig dus als je fit bent. Bovendien is het veiliger voor jezelf en voor je medeweggebruikers. Vermoeidheid is een belangrijke oorzaak van verkeersongelukken waarbij vrachtwagens betrokken zijn.

Denk eens goed na over de gezondheidsrisico’s die op de loer liggen wanneer je het niet zo nauw neemt met je leefstijl. Het is bekend dat een ongezonde leefstijl een groter risico op o.a. hart- en vaatziekten, suikerziekte (diabetes type 2), hoge bloeddruk, galstenen, bepaalde vormen van kanker en gewrichtsklachten met zich mee kunnen brengen.

Gezonder eten. Meer bewegen. Hét recept om je fitter te voelen. Lekkerder in je vel te zitten. En prettiger te werken. Maar er zijn nog een paar dingen die daarbij helpen. Goed zitten bijvoorbeeld. Op de juiste manier tillen. En uitgerust achter het stuur plaats nemen.

Doelgroep:
Chauffeurs en bijrijders.

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
DcC13 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2017 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren